Hauska tavata!

Hei, olen Katja, Verdag Interiorsin perustaja, sisustussuunnittelija (SisAk) ja kauppatieteiden maisteri. Täällä voit tutustua lisää taustaani, osaamiseeni sekä suunnittelufilosofiaani.

Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli voisin auttaa teitä rakentamaan toimivampaa työarkea paremmilla tila- ja sisustusratkaisuilla!

Interior designer in kitchen

Tausta

  • Sisustussuunnittelijan jatkokoulutus, Sisustusakatemia, 2025—

  • Sisustussuunnittelijan koulutus, Sisustusakatemia, 2025

  • Kauppatieteiden maisteri, LUT-yliopisto, 2017

  • Tradenomi, HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014

  • Marketing Consultant, Katja Keinänen Mar/Comms, 02/2025-

  • Marketing Lead, Ambientia 03/2023-12/2024

  • Manager, Marketing & Communications, Miradore, 09/2019-03/2023

  • Marketing Manager, Tieto, 06/2018-07/2019

  • Content & Marketing Designer, Näkemystehdas MBE, 05/2017-06/2018

Lue lisää

Vahvuuteni suunnittelijana

Ymmärrys modernista työnteosta

Olen työskennellyt markkinoinnin ja viestinnän parissa melkein kymmenen vuoden ajan. Entisenä toimistotyöläisenä olen seurannut aitiopaikalta työnteon murrosta, joka on vaikuttanut merkittävästi myös siihen, mitä toimitiloilta vaaditaan. Toimistot eivät ole enää vain paikkoja työnteolle, vaan työpaikalle saavutaan kohtaamaan kollegoita, ideoimaan ja juhlimaan.

Brändiosaaminen

Oleellinen osa työympäristösuunnittelua on myös se, millaista tarinaa yrityksenne toimitilojen halutaan kertovan teistä. Taustani ansiosta osaan ottaa huomioon yrityksenne brändin ja luoda tilakonseptin, joka vahvistaa halutunlaisia mielikuvia niin henkilöstön kuin asiakkaiden ja työnhakijoiden keskuudessa.

Vahvat projektinhallintataidot

Projektinhallinta on yksi ehdottomia lempiasioitani ja olenkin vahvimmillani suurien kokonaisuuksien parissa. Minulla on kokemusta muun muassa markkinoinnin johtamisesta, johon kuuluu sekä luovaa työtä että tehtävien priorisointia ja konkreettista toteutusta.

Olen haaveillut yrittäjyydestä niin kauan kuin muistan, mutta omalta tuntuvan yritysidean löytäminen ei ole ollut suoraviivaista. Olen tehnyt töitä markkinoinnin ja viestinnän parissa melkein kymmenen vuoden ajan ja ajattelin pitkään yritysidean löytyvän samalta alalta. Vanhempainvapaalla mieleeni palasi kuitenkin vanha haave sisustussuunnitteluopinnoista.

Keväällä 2024 aloitin opinnot Sisustusakatemiassa ja tajusin heti olevani oikealla alalla. Sisustussuunnittelussa voin valjastaa sekä luovuuteni että rakkauteni yksityiskohtien viilaamiseen.

Opintojen edetessä myös ajatus yrittäjyydestä vahvistui. Vanhempainvapaan päätyttyä irtisanouduin päivätöistäni ja heittäydyin kokoaikaiseksi yrittäjäksi. Ja niin syntyi Verdag Interiors.

Opintojen alusta asti minulle on ollut selkeää, että haluan keskittyä suunnittelussa juuri työympäristöihin. Entisenä toimistotyöläisenä olen seurannut aitiopaikalta työnteon murrosta, joka on vaikuttanut merkittävästi myös siihen, mitä toimitiloilta vaaditaan. Toimistot eivät ole enää vain paikkoja työnteolle, vaan työpaikalle saavutaan kohtaamaan kollegoita, ideoimaan ja juhlimaan.

Minulle sisustussuunnittelu on ennen kaikkea ongelmanratkaisua ja innostun, kun saan luoda toimivampaa työarkea oivaltavilla tila- ja sisustusratkaisuilla.

Tarinani

Suunnittelun kulmakivet

Toimiva

Suunnittelussa haluan ensisijaisesti varmistaa, että tila toimii sen haluttuihin käyttötarkoituksiin parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että toimitilan eri käyttäjäryhmien tarpeet tulee kartoittaa selkeästi. Toimiva tila on sekä käytännöllinen että visuaalisesti miellyttävä, jolloin se tukee muun muassa työssä jaksamista.

Yrityksenne näköinen

Toimivuuden lisäksi uudistuksen tulee myös ilmentää yritystänne. Usein brändikäsikirja ohjaa suunnittelua, mutta mikäli yritykseltänne ei sellaista löydy, on hyvä pohtia, millaisia mielleyhtymiä haluatte yritykseenne liitettävän. Yrityksenne toimitila välittää vahvaa viestiä asiakkaillenne ja työnhakijoille, mutta hyvin suunniteltu tila on myös tehokas keino sitouttaa henkilöstöä.

Kestävä

Suunnitelmissani pyrin aina tekemään mahdollisimman kestäviä valintoja. Usein monia olemassa olevia huonekaluja voidaan hyödyntää uudessa suunnitelmassa, mutta huonekaluja löytyy paljon myös käytettynä. Julkitilojen materiaalit ovat kaikki suunniteltu kovaan käyttöön ja monet niistä on myös valmistettu ekologisista materiaaleista. Uusien hankintojen kohdalla pohdin myös sitä, miten ne taipuvat käyttöön mahdollisen muuton tai seuraavan brändiuudistuksen jälkeen.

Ota yhteyttä

Instagram